niedziela, 10 maja 2015

Wybór płci

Wybór płci to odwieczny dylemat przyszłych właścicieli zwierząt, dlatego rzucę nieco światła na ten temat, który może ułatwić podjęcie decyzji.

U szczurów przyjęło się, że samice są bardzo żywiołowe i ciekawsze świata przez co nie zawsze mają czas na pieszczoty, samce są zaś spokojniejsze i potulniejsze.
Pamiętajmy, że każdy szczur jest inny, a powyższa "zasada" nie jest regułą.

Samiczki należy kastrować*, aby zapobiec nieprzyjemnym chorobom w przyszłości takimi jak ropomacicze, cysty jajników, guzy gruczołu mlecznego itp.
Samce w okresie dojrzewania mogą przechodzić burzę hormonalną, przez co stają się agresywne dla ludzi i innych zwierząt, w tym nawet szczurów. Takiego samca należy wówczas wykastrować. Szczurze jądra mogą odpychać co poniektóre osoby.

kastracja - całkowite wycięcie narządów płciowych
sterylizacja - podwiązanie jajników, rodzaj antykoncepcji

5 komentarzy:

  1. Masz ciekawego i, moim zdaniem najlepszego bloga o szczurach. A tak z z innej beczki, moje dwa samczyki na szczęście nie przechodziły burzy hormonalnej, zawsze były przyjaźnie nastawione do wszystkich. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do tej pory przerobiłam już 4 sztuki samiczek (najpierw jedna, potem 2 siostry, i obecnie samotna Dżuma) i każda z nich była inna. Zawsze chciałam mieć samczyka, ale jakoś nie potrafię się na niego zdecydować właśnie ze względu na "jajka" oraz znaczenie terenu (obsiusiane ręce). Zastanawiam się czy kastracja samca spowoduje że nie będzie tak "znaczył" ??
    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczenie terenu leży w szczurzej naturze i tylko nieliczne ogonki po kastracji przestają to robić.

      Usuń
    2. Mi już nie raz przyszło na myśl aby wziąć do siebie takich dwóch panów ale te właśnie jak to ujęłaś "jajka" są.... Samiczką nic nie wisi i właściwie mi panienka zesikała się tylko raz na rękę a powodem był wielki stres

      Usuń